Ny sjef for Reitan Convenience Norge

03.09.2018 13:31

Kenneth C. Olsen (48) er ny administrerende direktør i Reitan Convenience Norge. Han får ansvaret for 483 butikker som fordeler seg på merkenavnene 7-Eleven, Narvesen, Northland og storsatsningen YX 7-Eleven.

Kenneth C. Olsen er klar som ny administrerende direktør i Reitan Convenience Norge. Olsen er spesielt opptatt av verdibasert ledelse som er en viktig del av suksessoppskriften til Reitangruppen. – Jeg kjente meg med en gang «hjemme» da jeg begynte i Reitangruppen. Her får hver enkelt medarbeider tillit og mulighet til å påvirke, og det er liten grad av byråkrati. Foto: Karine H. Henriksen/convenience.no

Thea Kjendlie
Tittel:Kommunikasjonsansvarlig, Reitan Convenience
Mobil:+47 90 02 60 23
E-post:thea.kjendlie@reitanconvenience.no

- Olsen har gjort en fremragende jobb i Reitangruppen gjennom mange år. Han har vært involvert i mange viktige deler av virksomheten, og kjennetegnes som en hardtarbeidende, dyktig og samlende leder, sier styreleder i Reitan Convenience AS, Johannes Sangnes.

Olsen etterfølger Mariette Kristenson, som vender hjem til Sverige for å overta roret i Reitan Convenience Sverige etter seks år som leder i Norge.Olsen har lang fartstid i bransjen, og har blant annet jobbet i Fina, Hydro og Shell Select. I 2007 fikk han ansvar for hele forhandlernettverket til Shell, og i januar 2014 ble han regionsjef i Reitan Convenience, med ansvar for 7-Eleven-bensinstasjonene. 3. september starter han opp i den nye stillingen som norgessjef for Reitan Convenience.

En av første oppgavene som Olsen står ovenfor er å lede Reitangruppen sin store satsning langs vei.

-YX 7-Eleven skal være etablert med over 100 stasjoner i løpet av 2019, og det er en viktig del av Olsen sine oppgaver å lede dette viktige prosjektet, sier Sangnes.

Kiosk- og bensinmarkedet er i endring, og kundene stiller stadig høyere krav.

-  Jeg ser fram imot å ta fatt på den spennende oppgaven som det er å lede Reitan Convenience Norge. Vi er markedsleder i et marked som er preget av høy konkurranse, og dette innebærer at vi må levere på det kundene ønsker seg. Vi skal fortsette vår satsning på mat, drikke, kaffe og bakeri som er de store vekstområdene, sier Kenneth C.Olsen. 

Han legger også til at det skal være mulig å velge sunt, det skal være kvalitet og det skal samtidig være raskt og enkelt for kunden. Den påtroppende lederen fremhever at han er glad for å ha dyktige Kjøpmenn og medarbeidere på laget som sammen skal sørge for at kundene får nettopp dette.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO