REMA 1000 lanserer påskeegg uten palmeolje

Har utviklet et miljøvennlig alternativ som erstatter Freias påskeegg i alle REMA 1000-butikker.

09.03.2017 09:54

-I fjor lovet vi våre kunder å fjerne påskeeggene fra Freia dersom de fortsatt inneholdt palmeolje. Dette løftet har vi holdt og er glade for å kunne tilby kundene våre et alternativ som ikke bidrar til avskoging, sier Kaia Andresen, miljøsjef i REMA 1000.

Påskeeggene som er utviklet i samarbeid med Nidar gjør det mulig for kundene å ta et valg som er godt for miljøet når de skal handle til påske.

-Palmeoljen er erstattet med kokos, shea- og solsikkeolje. Det viser at det er mulig å lage bærekraftige påskeegg uten at det går ut over smak og kvalitet, sier adm. direktør Jeanette Hauan Fladby i Orkla Confectionery & Snacks Norge.


I 2014 fjernet REMA 1000 palmeoljen i alle egne matvarer og stilte samtidig krav til merkevareleverandørene om å vise til en utfasningsplan. REMA 1000 takker også nei til alle nyheter som inneholder palmeolje. Samabeidspartner Regnskogfondet er glade for at kundene har muligheten til å ta et miljøvennlig valg.

-Palmeoljeindustrien raserer regnskogen og bidrar til å utrydde dyrearter. Det er derfor utrolig viktig at bedrifter som REMA 1000 og Nidar gir forbrukerne en mulighet til å velge bort den skadelige palmeoljen når de skal spise påskegodt, sier Lars Løvold, daglig leder i Regnskogfondet.

Påskeeggene er tilgjengelig i alle REMA 1000-butikker fra torsdag 9.mars.

Kaia Andresen

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Halv skatt, halv moms - REMA 1000 tar grep og kutter prisene på over 100 julevarer

Nå setter dagligvareaktøren ned prisene på et stort antall julevarer tilsvarende halv moms.

Pressrelease

Uno-X og REMA 1000 satser stort på elektrisk tungtransport

I forbindelse med at REMA 1000 skal legge om all sin varetransport til nullutslippsløsninger, åpner Uno-X Mobility i dag selskapets første lynlader...

Pressrelease

To kvinner på topp i Nye Hjorten Teater

Med raushet, mot og en klar ambisjon om å alltid overgå forventningene, skal Nye Hjorten Teater skape sceneopplevelser i verdensklasse. Vi vil være...

Pressrelease

University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse

Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of...

Pressrelease

Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse

I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle...

Pressrelease

Ny Commercial Director for Britannia Hotel

Kenneth Enæs-Hanssen blir ny Commercial Director for Britannia Hotel. Enæs-Hansen går inn i en nyopprettet rolle, med overordnet ansvar for...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO