Øivind Rasmussen er ny regionssjef for 7-Eleven i by

31.01.2017 08:00

Øivind Rasmussen (46) blir ny regionssjef i 7-Eleven i by fra 1. mars. - Øivind har lang erfaring fra butikkdrift, salg og ledelse, og vi tror at 7-Eleven kommer til å oppleve ytterligere kundevekst under hans ledelse, sier Mariette Kristenson, administrerende direktør i Reitan Convenience Norge.

Rasmussen skaper entusiasme rundt seg, og han har med seg godt humør. Et lite søk i arkivene avslører også en gjesteopptreden hos Nytt på Nytt. –Jeg er ikke redd for å engasjere meg, og det er alltid plass til litt humor. I Reitangruppen tror vi på at vi gjør det best når vi har det morsomt og lønnsomt på jobb, sier Rasmussen.

Thea Kjendlie
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, Reitan Convenience
Mobil:+47 90 02 60 23
E-post:thea.kjendlie@reitanconvenience.no

Øivind Rasmussen har lang erfaring fra REMA 1000, både som suksessrik kjøpmann på Haugenstua, utviklingssjef og HR-sjef.

- I løpet av sin tid hos REMA 1000 har Øivind blant annet markert seg sterkt på verdibasert ledelse, og vi gleder oss stort til at han nå tar med sin kunnskap over til oss og utvikler 7-Eleven i by videre, sier Mariette Kristenson.

Får ansvaret for 67 butikker

Når Rasmussen tiltrer som regionsjef for 7-Eleven i by, overtar han ansvaret for oppfølgingen av 67 butikker. At Rasmussen kan drive butikk er det liten tvil om. Han har jobbet på alle nivåer fra ekstrahjelp til varehussjef hos konkurrenter, før han begynte som kjøpmann hos REMA 1000 i 2003. Han gleder seg til å ta tak i utfordringen med å lede 7-Eleven i by.

- 7-Eleven har mange dyktige, fremoverlente kjøpmenn og strålende støttefunksjoner. Vi har produkter av høyeste kvalitet og gode beliggenheter. Alt ligger til rette for vekst og lønnsomhet, utdyper Rasmussen.

Kundens ønske kommer først  

Med bakgrunn som kjøpmann jobber Rasmussen alltid ut fra at «kunden er øverste sjef», og dagens kunder har høye forventinger.

- Kundene våre har høye forventinger til oss. Vi må overgå disse, levere fantastisk på service og ha mat og drikke som kundene ønsker seg i hyllene i dag og i morgen. Vi skal bli best i hvert lokalmarked, sier den ferske regionssjefen. 

Rasmussen tenker ikke bare lokalt, han ønsker også at Norge skal ha verdens beste 7-Eleven-butikker med tanke på kundetilfredshet. I 2016 ble kjedens svenske virksomhet, som også eies av Reitan Convenience, kåret til verdens beste 7-Eleven i en stor internasjonal kundeundersøkelse, mens Norge havnet på en sterk fjerdeplass. Undersøkelsen kartlegger hvilke 7-Eleven-land som har høyest grad av kundetilfredshet, og Rasmussen har ambisjonene klare.

- Vi satser på å kuppe førsteplassen fra svenskene og skape verdens beste kundeopplevelse i 7-Eleven Norge, sier han med glimt i øyet. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO