Øivind Rasmussen er ny regionssjef for 7-Eleven i by
Øivind Rasmussen (46) blir ny regionssjef i 7-Eleven i by fra 1. mars. - Øivind har lang erfaring fra butikkdrift, salg og ledelse, og vi tror at 7-Eleven kommer til å oppleve ytterligere kundevekst under hans ledelse, sier Mariette Kristenson, administrerende direktør i Reitan Convenience Norge.
31.01.2017 08:00
Øivind Rasmussen har lang erfaring fra REMA 1000, både som suksessrik kjøpmann på Haugenstua, utviklingssjef og HR-sjef.
- I løpet av sin tid hos REMA 1000 har Øivind blant annet markert seg sterkt på verdibasert ledelse, og vi gleder oss stort til at han nå tar med sin kunnskap over til oss og utvikler 7-Eleven i by videre, sier Mariette Kristenson.
Får ansvaret for 67 butikker
Når Rasmussen tiltrer som regionsjef for 7-Eleven i by, overtar han ansvaret for oppfølgingen av 67 butikker. At Rasmussen kan drive butikk er det liten tvil om. Han har jobbet på alle nivåer fra ekstrahjelp til varehussjef hos konkurrenter, før han begynte som kjøpmann hos REMA 1000 i 2003. Han gleder seg til å ta tak i utfordringen med å lede 7-Eleven i by.
- 7-Eleven har mange dyktige, fremoverlente kjøpmenn og strålende støttefunksjoner. Vi har produkter av høyeste kvalitet og gode beliggenheter. Alt ligger til rette for vekst og lønnsomhet, utdyper Rasmussen.
Kundens ønske kommer først
Med bakgrunn som kjøpmann jobber Rasmussen alltid ut fra at «kunden er øverste sjef», og dagens kunder har høye forventinger.
- Kundene våre har høye forventinger til oss. Vi må overgå disse, levere fantastisk på service og ha mat og drikke som kundene ønsker seg i hyllene i dag og i morgen. Vi skal bli best i hvert lokalmarked, sier den ferske regionssjefen.
Rasmussen tenker ikke bare lokalt, han ønsker også at Norge skal ha verdens beste 7-Eleven-butikker med tanke på kundetilfredshet. I 2016 ble kjedens svenske virksomhet, som også eies av Reitan Convenience, kåret til verdens beste 7-Eleven i en stor internasjonal kundeundersøkelse, mens Norge havnet på en sterk fjerdeplass. Undersøkelsen kartlegger hvilke 7-Eleven-land som har høyest grad av kundetilfredshet, og Rasmussen har ambisjonene klare.
- Vi satser på å kuppe førsteplassen fra svenskene og skape verdens beste kundeopplevelse i 7-Eleven Norge, sier han med glimt i øyet.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 03:26
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 03:26
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 03:26
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 03:26
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 03:26
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 03:26
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES