Årets Kjøpmann Shell/ 7-Eleven, Erling Spets Fossum

Her er Årets Kjøpmenn 2016

Erling Spets Fossum i Levanger, Tor Kristian Amdal i Tromsø og Vipan Kumar Agnihotri fra Oslo ble Årets Kjøpmenn i henholdsvis Shell/7-Eleven, 7-Eleven og Narvesen. Å stikke av med prisen for Årets Kjøpmann er et bevis på svært gode prestasjoner i året som gikk. -Vinnerne er de som har utmerket seg på en helt spesiell måte ved å skape gode kundeopplevelser og resultater, sier Mariette Kristenson, administrerende direktør i Reitan Convenience Norge.

26.01.2017 08:00

Hver januar samles kjøpmenn, medarbeidere og leverandører til Riksmøte i Reitan Convenience. Her skal fjoråret oppsummeres, og ikke minst skal det ses inn mot det nye. På kvelden er det tid for fest og da er det liten tvil om hva som er kveldens absolutte høydepunkt; Kåringen av Årets Kjøpmenn i de tre kjedene Shell/7-Eleven, 7-Eleven og Narvesen.

– Det er en stor glede for meg å kunne dele ut prisen for Årets Kjøpmann. De som vinner Årets Kjøpmann er gode på å jobbe med våre verdier hver eneste dag, noe som igjen fører til gode resultater og kundevekst i butikk, sier Kristenson videre.

Har utviklet seg til enda bedre ledere

Årets kjøpmenn har mange fellestrekk, og mange av dem vil kunne gjenkjennes fra det felles verdigrunnlaget til Reitangruppen. I verdigrunnlaget finner vi blant annet at «Kunden er vår øverste sjef» og at holdningen skal være «positiv og offensiv». Alle årets vinnerne blir beskrevet i disse ordelagene. En annen fellesnevner er den utviklingen som Årets Kjøpmenn har hatt som ledere utdyper Kristenson videre.  

- Årets Kjøpmenn er alle gode ledere, og de har med tiden utviklet seg til å bli enda bedre. De deler gjerne av sin kunnskap og sitt gode humør, samtidig som de gir sine ansatte tillit og muligheten for vekst. Det gode lederskapet er mye av grunnen til at vinnerbutikkene har team som leverer på topp.

Dette sier Reitan Convenience Norge om vinnerne:

ÅRETS KJØPMANN SHELL/7-ELEVEN: Erling Spets Fossum, 7505 Levanger

«Kjøpmannen har lang erfaring fra retail, og har tidligere bygget opp flere suksessfulle bedrifter. Kjøpmannen lykkes med å skape fantastiske resultater på sine to Shell/7-Eleven stasjoner, som like gjerne stikker av med både første og andre plass for omsetningsvekst i kjeden. Totalt har kjøpmannen mer enn doblet omsetningen siden overtakelse. Kjøpmannen er offensiv i sitt arbeid, og nesten vipper på tærne for å ta tak i nye oppgaver. For sine ansatte er kjøpmannen en god leder, som gir tillitt og motiverer til deltakelse på Talentprogrammet. Kjøpmannens butikker holder en meget høy standard, hvor den gode kundeopplevelsen i er fokus

ÅRETS KJØPMANN 7-ELEVEN: Tor Kristian Amdal, 7136 Tromsø

«Kjøpmannen har hatt meget gode resultater allerede fra dag 1, og har også tidligere vært nominert til prisen for Årets Kjøpmann for 7-Eleven. Kjøpmannen er flink til å spille sine ansatte gode og dyrker frem selgere i toppklasse. Det er alltid en skinnende ren butikk og en herlig stemming som møter kunder som tar turen innom. Kjøpmannen er engasjert, og tar alle utfordringer på strak arm. Gjennomføringsevne kjennetegner kjøpmannen som setter i gang med nye prosjekter omtrent i det beslutningen er tatt. Arbeidsinnsatsen har ført til at kjøpmannen har lyktes med skape vekst, selv i motgang. Kjøpmannen imponerer med stor økning av salget for sjette året på rad»

ÅRETS KJØPMANN NARVESEN: Vipan Kumar Agnihotri, 802 Lovisenberg sykehus

«Kjøpmannen kjenner Narvesen ut og inn etter mange år, og er en flott representant for kjeden. Kjøpmannen er «fadder» for nye kjøpmenn og deler gjerne av sine erfaringer. Kjøpmannen tør og stille spørsmål, og jobber hele tiden for å forbedre sine prestasjoner. Noe som har gitt gode resultater og også tidligere nominasjon til prisen for Årets Kjøpmann. De ansatte er svært viktig for kjøpmannen som sprer positiv energi til alle som er rundt, også kunder kan kjenne energien. I 2016 ble det skikkelig fart på salget av mat og drikke ved å levere høy kvalitet og god service. Innsatsen til kjøpmannen går ikke ulønnet med en flott kundevekst på nesten 7% i 2016.»

Thea Kjendlie
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, Reitan Convenience
  • Mobile:+47 90 02 60 23
  • E-mail:thea.kjendlie[at]reitanconvenience.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Ny administrerende direktør i Norsk Kylling

Hilde Talseth blir ny administrerende direktør i REMA 1000-eide Norsk Kylling. Talseth tar over stillingen etter Kjell Stokbakken, som skal over i...

Pressrelease

Rabia Khan vinner verdiprisen Årets Ladejarl 2023

Med egen livserfaring og solid fagkunnskap bygger Årets Ladejarl 2023, Rabia Kahn, et mer inkluderende samfunn. Hun er en viktig brobygger og for...

Pressrelease

Her er topp ti til prisen Årets Ladejarl

En av topp ti blir Årets Ladejarl 2023 og får to millioner kroner for sitt arbeid med å skape et varmere samfunn. Prisen gis et enkeltmenneske som...

Pressrelease

Uno-X Mobility vinner Svaneprisen

Svanemerket tildeler Svaneprisen for 2022 til Uno-X Mobility. Uno-X får prisen for sin satsing på Svanemerket bilvask.

Pressrelease

Uno-X blir automatnabo med 7-Eleven langs vei

Uno-X tilbyr billig lynlading, svanemerket bilvask og drivstoff, på over 200 selvbetjente lokasjoner over hele Norge. Snart blir Uno-X også nabo...

Pressrelease

Hvem fortjener 2 millioner kroner? Tips REITAN nå

For tiende gang deles hedersprisen Årets Ladejarl ut i september på Lade Gaard i Trondheim. Vinneren får 2 millioner kroner og heder og ære. Det er...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO