Close menu

REMA 1000 rydder plass til lokale leverandører

REMA 1000 ønsker større variasjon i butikkene og flere lokale leverandører.

07.01.2017 17:04

- For å få til det, må vi velge bort noe, og da kan det være at kjente internasjonale merkevarer enkelte ganger må vike plassen for eksempel Tøyen Cola – som allerede er en suksess i Oslo. Unike merkevarer fra mindre, lokale leverandører skal gi kundene flere valgmuligheter, sier Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør for kategori og innkjøp i REMA 1000.

Unike merkevarer

Tilbudet i dagens dagligvaremarked er i stor grad begrenset til produkter fra et fåtall store leverandører. Det ønsker REMA 1000 å endre ved å rydde plass til mindre, lokale leverandører.

- Resultatet vil bli et mer spennende utvalg av unike og egne merkevarer, i tillegg til kjente og kjære produkter, sier Lindberg.

I drikkekategorien rydder REMA 1000 plass til leverandører som Tøyen Cola, Sagene Bryggeri og Kolonihagen. Lokale leverandører som Aass i Drammen, Hansa i Bergen og Mack i Troms beholdes i lokalmarkedene. Grans Bryggeri i Sandfjord vil utvikle nye produkter og vil være å finne i REMA 1000-butikker over hele landet.

Sukkerfritt fremfor sukkerholdig drikke

I tillegg vil REMA 1000 gjøre det enklere for kundene å ta gode valg når sukkerfritt skal prioriteres fremfor sukkerholdig drikke. Dette innebærer at sortimentet vil endres noe og Lindberg trekker frem at REMA 1000 nå har muligheten til å oppfordre folk til å velge litt sunnere, hver dag.

- REMA 1000 heier på variasjon, de lokale forskjellene og alle de lokale leverandørene som leverer produkter i verdensklasse til våre butikker. Å tilby lokalproduserte varer med spesiell tilknytning til det enkelte lokalsamfunn gir verdi til både kunde, butikk og produsent, sier Lindberg.

Kaia Andresen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 994 28 315
  • E-mail:kaia.andresen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 18:30

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 18:30

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 18:30

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 18:30

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 18:30

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 18:30

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO