REMA 1000 rydder plass til lokale leverandører

07.01.2017 17:04

REMA 1000 ønsker større variasjon i butikkene og flere lokale leverandører.

Kaia Andresen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 994 28 315
E-post:kaia.andresen@rema.no

- For å få til det, må vi velge bort noe, og da kan det være at kjente internasjonale merkevarer enkelte ganger må vike plassen for eksempel Tøyen Cola – som allerede er en suksess i Oslo. Unike merkevarer fra mindre, lokale leverandører skal gi kundene flere valgmuligheter, sier Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør for kategori og innkjøp i REMA 1000.

Unike merkevarer

Tilbudet i dagens dagligvaremarked er i stor grad begrenset til produkter fra et fåtall store leverandører. Det ønsker REMA 1000 å endre ved å rydde plass til mindre, lokale leverandører.

- Resultatet vil bli et mer spennende utvalg av unike og egne merkevarer, i tillegg til kjente og kjære produkter, sier Lindberg.

I drikkekategorien rydder REMA 1000 plass til leverandører som Tøyen Cola, Sagene Bryggeri og Kolonihagen. Lokale leverandører som Aass i Drammen, Hansa i Bergen og Mack i Troms beholdes i lokalmarkedene. Grans Bryggeri i Sandfjord vil utvikle nye produkter og vil være å finne i REMA 1000-butikker over hele landet.

Sukkerfritt fremfor sukkerholdig drikke

I tillegg vil REMA 1000 gjøre det enklere for kundene å ta gode valg når sukkerfritt skal prioriteres fremfor sukkerholdig drikke. Dette innebærer at sortimentet vil endres noe og Lindberg trekker frem at REMA 1000 nå har muligheten til å oppfordre folk til å velge litt sunnere, hver dag.

- REMA 1000 heier på variasjon, de lokale forskjellene og alle de lokale leverandørene som leverer produkter i verdensklasse til våre butikker. Å tilby lokalproduserte varer med spesiell tilknytning til det enkelte lokalsamfunn gir verdi til både kunde, butikk og produsent, sier Lindberg.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO