Close menu
Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende samarbeidspartnere. Marius Johannesen fra Baxt (t.h.) ble kåret til Årets KAM, etter et år med sterk vekst i bakerikategorien. Her sammen med kategorisjef i Reitan Convenience Norge, Runar Ørmen.
Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende samarbeidspartnere. Marius Johannesen fra Baxt (t.h.) ble kåret til Årets KAM, etter et år med sterk vekst i bakerikategorien. Her sammen med kategorisjef i Reitan Convenience Norge, Runar Ørmen.

Marius Johannesen fra Baxt er Årets KAM

Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende samarbeidspartnere. Marius Johannesen fra Baxt ble kåret til Årets KAM, etter et år med sterk vekst i bakerikategorien.

22.09.2016 15:15

- Fjoråret var et rekord-år for oss innen bakeri, hvor vi hadde en økning i salget på over 45 prosent. At vi i år fortsetter med tosifret vekst på toppen av dette, er rett og slett fantastisk. Det er takket være et enormt engasjement blant folkene våre ute i butikk, i samspill med tett og god oppfølging fra leverandøren Baxt, med Marius i spissen, sier Runar Ørmen, kategorisjef for mat i Reitan Convenience Norge (RCN).  

Totalt har RCN sine tre kjeder, Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven, solgt 15 prosent flere bakervarer hittil i år enn i samme periode i fjor. Vekstvinneren blant de ulike produktene er croissant, som i Shell/7-Eleven alene har hatt en økning på over 100 prosent.

Prioritert over britisk gigant

Årets KAM tar utfordringer på strak arm, og har bidratt til å utvikle flere av RCNs bakeri-bestselgere. Han har god forståelse av og forutseenhet for kundenes behov, og er en svært løsningsorientert støttespiller og samarbeidspartner. Svært tydelig ble dette tidligere i år, da en stor kampanje førte til faretruende lav lagerbeholdning av croissanter i Narvesen. Johannesen sørget da for at den norske kjeden, med 345 butikker, ble skjøvet foran en av Storbritannias aller største dagligvare- og convenienceaktører i køen hos den franske produsenten.

- Reitan Convenience Norge er en viktig kunde for oss og da vil vi levere, og ikke minst vil vi sikre at kundene får de produktene som de etterspør. Det er veldig hyggelig å få en slik annerkjennelse fra en kunde som jeg samarbeider så tett med, men jeg vil understreke at dette ikke er et "one man show", det handler om teamarbeid, sier Marius Johannesen i Baxt.

Fem verdige vinnere

Under sitt leverandørmøte på Sentralen i Oslo i dag kåret Reitan Convenience Norge også Årets produkt i sine tre kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets gårdeier. Disse gikk til topps i dagens kåring:


Årets produkt Narvesen – Softis, Diplom-Is

Årets produkt 7-Eleven – Skruf Slim Fresh Xtra Sterk White, Imperial Tobacco

Årets produkt Shell/7-Eleven – Kebabgrill, Leiv Vidar

Årets KAM – Marius Johannesen, Baxt

Årets gårdeier – Sporveien

Ida Håvik
  • Title:Sjef for kommunikasjon og samfunnsansvar, Reitan Convenience
  • Mobile:+47 975 22 627
  • E-mail:ida.havik[at]reitanconvenience.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

09.05.2025 10:05

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

09.05.2025 10:05

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 10:05

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 10:05

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

09.05.2025 10:05

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

09.05.2025 10:05

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO