Marius Johannesen fra Baxt er Årets KAM
Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende samarbeidspartnere. Marius Johannesen fra Baxt ble kåret til Årets KAM, etter et år med sterk vekst i bakerikategorien.
22.09.2016 15:15
- Fjoråret var et rekord-år for oss innen bakeri, hvor vi hadde en økning i salget på over 45 prosent. At vi i år fortsetter med tosifret vekst på toppen av dette, er rett og slett fantastisk. Det er takket være et enormt engasjement blant folkene våre ute i butikk, i samspill med tett og god oppfølging fra leverandøren Baxt, med Marius i spissen, sier Runar Ørmen, kategorisjef for mat i Reitan Convenience Norge (RCN).
Totalt har RCN sine tre kjeder, Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven, solgt 15 prosent flere bakervarer hittil i år enn i samme periode i fjor. Vekstvinneren blant de ulike produktene er croissant, som i Shell/7-Eleven alene har hatt en økning på over 100 prosent.
Prioritert over britisk gigant
Årets KAM tar utfordringer på strak arm, og har bidratt til å utvikle flere av RCNs bakeri-bestselgere. Han har god forståelse av og forutseenhet for kundenes behov, og er en svært løsningsorientert støttespiller og samarbeidspartner. Svært tydelig ble dette tidligere i år, da en stor kampanje førte til faretruende lav lagerbeholdning av croissanter i Narvesen. Johannesen sørget da for at den norske kjeden, med 345 butikker, ble skjøvet foran en av Storbritannias aller største dagligvare- og convenienceaktører i køen hos den franske produsenten.
- Reitan Convenience Norge er en viktig kunde for oss og da vil vi levere, og ikke minst vil vi sikre at kundene får de produktene som de etterspør. Det er veldig hyggelig å få en slik annerkjennelse fra en kunde som jeg samarbeider så tett med, men jeg vil understreke at dette ikke er et "one man show", det handler om teamarbeid, sier Marius Johannesen i Baxt.
Fem verdige vinnere
Under sitt leverandørmøte på Sentralen i Oslo i dag kåret Reitan Convenience Norge også Årets produkt i sine tre kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets gårdeier. Disse gikk til topps i dagens kåring:
Årets produkt Narvesen – Softis, Diplom-Is
Årets produkt 7-Eleven – Skruf Slim Fresh Xtra Sterk White, Imperial Tobacco
Årets produkt Shell/7-Eleven – Kebabgrill, Leiv Vidar
Årets KAM – Marius Johannesen, Baxt
Årets gårdeier – Sporveien
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
20.08.2025 12:15
Årets Ladejarl er en nasjonal hederspris for verdibasert tillitsledelse. Prisen deles årlig ut den 11. september og nå er lista over topp ti klar....
Pressrelease
20.08.2025 12:15
Det blir rom for både latter og ettertanke når Fredrik Skavlans tegninger stilles ut på Nye Hjorten Teater i sommer. Tegneren selv stiller på...
Pressrelease
20.08.2025 12:15
Volumet skrus opp til elleve når Nye Hjorten Teater smeller til med en kjevedroppende versjon av megasuksessen We Will Rock You. Queen-musikalen...
Pressrelease
20.08.2025 12:15
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
20.08.2025 12:15
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
20.08.2025 12:15
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
OUR VALUES