Marius Johannesen fra Baxt er Årets KAM
Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende samarbeidspartnere. Marius Johannesen fra Baxt ble kåret til Årets KAM, etter et år med sterk vekst i bakerikategorien.
22.09.2016 15:15
- Fjoråret var et rekord-år for oss innen bakeri, hvor vi hadde en økning i salget på over 45 prosent. At vi i år fortsetter med tosifret vekst på toppen av dette, er rett og slett fantastisk. Det er takket være et enormt engasjement blant folkene våre ute i butikk, i samspill med tett og god oppfølging fra leverandøren Baxt, med Marius i spissen, sier Runar Ørmen, kategorisjef for mat i Reitan Convenience Norge (RCN).
Totalt har RCN sine tre kjeder, Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven, solgt 15 prosent flere bakervarer hittil i år enn i samme periode i fjor. Vekstvinneren blant de ulike produktene er croissant, som i Shell/7-Eleven alene har hatt en økning på over 100 prosent.
Prioritert over britisk gigant
Årets KAM tar utfordringer på strak arm, og har bidratt til å utvikle flere av RCNs bakeri-bestselgere. Han har god forståelse av og forutseenhet for kundenes behov, og er en svært løsningsorientert støttespiller og samarbeidspartner. Svært tydelig ble dette tidligere i år, da en stor kampanje førte til faretruende lav lagerbeholdning av croissanter i Narvesen. Johannesen sørget da for at den norske kjeden, med 345 butikker, ble skjøvet foran en av Storbritannias aller største dagligvare- og convenienceaktører i køen hos den franske produsenten.
- Reitan Convenience Norge er en viktig kunde for oss og da vil vi levere, og ikke minst vil vi sikre at kundene får de produktene som de etterspør. Det er veldig hyggelig å få en slik annerkjennelse fra en kunde som jeg samarbeider så tett med, men jeg vil understreke at dette ikke er et "one man show", det handler om teamarbeid, sier Marius Johannesen i Baxt.
Fem verdige vinnere
Under sitt leverandørmøte på Sentralen i Oslo i dag kåret Reitan Convenience Norge også Årets produkt i sine tre kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets gårdeier. Disse gikk til topps i dagens kåring:
Årets produkt Narvesen – Softis, Diplom-Is
Årets produkt 7-Eleven – Skruf Slim Fresh Xtra Sterk White, Imperial Tobacco
Årets produkt Shell/7-Eleven – Kebabgrill, Leiv Vidar
Årets KAM – Marius Johannesen, Baxt
Årets gårdeier – Sporveien
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
09.05.2025 10:05
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
09.05.2025 10:05
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 10:05
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 10:05
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
09.05.2025 10:05
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
09.05.2025 10:05
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES