Close menu
Pia Almvang, adm. dir. i nystartede REMA Forsikring.
Pia Almvang, adm. dir. i nystartede REMA Forsikring.

REMA lanserer forsikring

På REMA 1000 sitt Riksmøte i Trondheim denne helgen, ble REMA Forsikring lansert. - Vi skal tilby trygge og enkle forsikringsløsninger til markedets laveste priser, sier Pia Almvang, adm. dir. i nystartede REMA Forsikring.

20.08.2016 18:18

Almvang forteller at man skal bruke REMA 1000 sin forretningsfilosofi på et nytt forretningsområde. Hun mener forsikringsbransjen er overmodent for konkurranse på nettopp de områdene der REMA er best. 

- Forsikringsmarkedet er i dag preget av aktører som konkurrerer om å få kundene som utgjør lav risiko. I tillegg knives det om å få de til å bli lenge hos én leverandør. Er man trofast kunde hos disse selskapene er belønningen høyere pris på forsikringen. De konkurrerer ikke på pris over tid. Det skal REMA Forsikring gjøre ved å ha de laveste prisene gjennom hele kundeforholdet sier, Almvang

Hun forklarer at REMA Forsikring skal være nettbasert og at kundene ikke skal trenge å forholde seg til en papirmølle som må sendes frem og tilbake, slik mange forsikringskunder opplever i dag. Det er ikke bare ineffektivt og lite kundevennlig, det er også miljøskadelig.

- Forsikringsbransjen er moden for digital disrupsjon og vi skal la teknologien komme kundene til gode. Vi har skapt markedets mest forbrukervennlige nettbutikk, som gir folk enkel og ryddig informasjon. Kundene skal være trygge på at REMA Forsikring gir trygg dekning til laveste pris, lover Almvang.

- Folk velger å handle dagligvarer på REMA 1000 fordi vi alltid har laveste pris på varer av høy kvalitet – produsert og solgt på en ansvarlig måte. Nå har kundene dette valget også på skadeforsikring, avslutter Almvang.

Se mer på www.REMAforsikring.no

Amalie Knudsen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 926 66 262
  • E-mail:Amalie.Knudsen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

09.05.2025 11:30

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

09.05.2025 11:30

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 11:30

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 11:30

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

09.05.2025 11:30

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

09.05.2025 11:30

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO