Miljøvennlig handleveske designet av Jenny Skavlan hos REMA 1000

26.05.2016 08:00

Jenny Skavlan har i samarbeid med Miljøagentene laget en miljøvennlig handleveske for REMA 1000. Overskuddet av salget går til barnas egen miljøorganisasjon.

Kaia Andresen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 994 28 315
E-post:kaia.andresen@rema.no

Hovedformålet med samarbeidet har vært å skape en kul og annerledes handleveske for de som ønsker et miljøvennlig alternativ til den tradisjonelle plastposen. Handlevesken er laget av økologisk og fairtradesertifisert bomull og kan bæres både som sekk og veske.

Handleveskens designer, Jenny Skavlan, har gjennom sitt ektefølte engasjement for gjenbruk og sy-om-prosjekter vist et troverdig ansvar for miljøet og ble i 2014 tildelt «Grønn pris» av daværende miljøminister Trine Sundtoft.

– Gjenbruk, kreativitet, individualisme og miljøansvar henger sammen, og det går aldri av moten. Jeg håper at handlevesken jeg har laget sammen med Miljøagentene kan få flere til å velge denne fremfor plastposen når de drar i butikken, i parken og på stranda, sier Skavlan.

Overskuddet fra salget av handlevesken går til Miljøagentene som REMA 1000 har samarbeidet med siden 2014. Organisasjonen arbeider for å gi barn troen på seg selv, fremtiden og at det nytter å gjøre noe.

– Gjennom salget av handlevesken vil vi bidra til at Miljøagentene kan fortsette det gode arbeidet de gjør for å engasjere barn og unge i miljøspørsmål. I tillegg synes vi det er ekstra hyggelig å kunne tilby våre kunder en unik og funksjonell handleveske de kan være stolte av – både fordi de gjennom å kjøpe vesken bidrar til miljøet, og fordi den ser bra ut, sier Havva Kara, sjef for miljø og ansvarlig innkjøp i REMA 1000.

Handlevesken har fått navnet «Strike a pose» som er et ordspill for «stryk en pose». For hver gang man benytter vesken spares kloden for nye plastposer. Handlevesken kommer i et begrenset antall og er tilgjengelig i alle REMA 1000-butikker fra torsdag 26.mai. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO