REMA 1000 er Norges mest populære dagligvarekjede

06.05.2016 11:13

Dagligvarekjeden tar en overlegen seier i Ipsos sin forbrukerundersøkelse.

Amalie Knudsen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 926 66 262
E-post:Amalie.Knudsen@rema.no

Ipsos Norske spisefakta 2016 har spurt 4000 respondenter «Hvilken dagligvarebutikk (kjede) foretrekker du å handle i?». REMA 1000 kommer på en solid førsteplass med 29% oppslutning.

- Dette beviser at vårt arbeid med pris, kvalitet og ansvar gir resultater. REMA 1000 har siden oppstarten vokst jevnt i popularitet. Med økt fokus på palmeolje og økologi, samt unik kundebehandling har vi mulighet til å gi kundene mer enn bare en handletur, men også en god opplevelse, sier kommunikasjonsdirektør Mette Fossum Beyer.

REMA 1000 er også den kjeden som har størst differanse mellom preferanse og nærhet, noe som betyr at kundene er villige til å reise lengre for å handle i butikken. Dette er unikt for REMA 1000 i sitt segment. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO