Fra venstre: Pia Østen, Hanne Rognstad Østenfor (SDG), Jeanette Johnsen (REMA 1000), Anne Gro Johansen (REMA 1000), Tonje Jæger (SDG), Linda Cecilie Strøm (SDG) og Caroline Heibo (SDG).

REMA 1000 tildelt prestisjefull designpris

LevVel-serien fikk merket for God Design under Designdagen 2016.

28.04.2016 14:44

Prisen deles ut av Norsk design- og arkitektursenter og i juryens begrunnelse vektlegges det at det grafiske arbeidet har svært høy kvalitet. Videre sier juryen at
designet har stor verdi for barnefamilier og at emballasjen er lett gjenkjennelig i hyllen.

I utarbeidelsen av LevVel-konsept har trygghet og miljø stått sentralt. Designet har vært et viktig virkemiddel for å synliggjøre dette og kategorisjef Maria Iversen er stolt av at produktserien nå kan smykke seg med merket for God Design.

– Barnefamilien er en svært viktig målgruppe for oss. Ønsket om å kunne tilby et relevant og attraktivt konsept for baby og barn gjorde at vi gikk i gang med å utvikle denne serien. Tanken var å gjøre valget enkelt for kunden, ved å levere på kvalitet, pris og ansvarlighet, sier Iversen.

Også juryen vektlegger miljøaspektet og mener at produktene kan komme inn under Grønn Punkt-ordningen da produktene er svært miljøvennlige.

Kjønnsnøytralt design
Scandinavian Design Group (SDG) har utviklet designplattform for LevVel. I tillegg til å formidle omsorgs- og miljøaspektet var det ønskelig at produktserien skulle fremstå som kjønnsnøytral og skille seg tydelig fra eksisterende produkter i hyllene.

Juryen vektlegger dette i sin begrunnelse og sier videre at designuttrykket fremstår som ujålete og lekent, godt hjulpet av de håndtegnede motivene gjort av illustratør Bjørn Rune Lie.

God respons fra småbarnsfamiliene
De første produktene i LevVel-serien ble lansert høsten 2015 og mottakelsen blant kundene har vært svært god. Særlig bleieproduktene har vært populære og har i løpet av kun et halvt år blitt de desidert mest populære bleiene i hyllene. Også babypakken har vært en stor suksess.

– Babypakken vår – som vi gir bort gratis til alle som har fått barn – har nå den sterkeste posisjonen blant alle babypakkene som eksisterer på markedet. Vi trodde det ville gå med 30 000 pakker i løpet av første året, men siden lansering har allerede levert ut 33 000 pakker, sier Anne Gro Johansen, prosjektleder for LevVel.

Siste tilskuddet til LevVel-serien er barnemat på klemmeposer. De fem ulike variantene som ble lansert tidlig i 2016 har allerede bidratt til at LevVel er blitt det største barnematmerket i REMA1000-butikkene.

Jeanette Johnsen

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Ny Commercial Director for Britannia Hotel

Kenneth Enæs-Hanssen blir ny Commercial Director for Britannia Hotel. Enæs-Hansen går inn i en nyopprettet rolle, med overordnet ansvar for...

Pressrelease

Ny administrerende direktør i Norsk Kylling

Hilde Talseth blir ny administrerende direktør i REMA 1000-eide Norsk Kylling. Talseth tar over stillingen etter Kjell Stokbakken, som skal over i...

Pressrelease

Rabia Khan vinner verdiprisen Årets Ladejarl 2023

Med egen livserfaring og solid fagkunnskap bygger Årets Ladejarl 2023, Rabia Kahn, et mer inkluderende samfunn. Hun er en viktig brobygger og for...

Pressrelease

Her er topp ti til prisen Årets Ladejarl

En av topp ti blir Årets Ladejarl 2023 og får to millioner kroner for sitt arbeid med å skape et varmere samfunn. Prisen gis et enkeltmenneske som...

Pressrelease

Uno-X Mobility vinner Svaneprisen

Svanemerket tildeler Svaneprisen for 2022 til Uno-X Mobility. Uno-X får prisen for sin satsing på Svanemerket bilvask.

Pressrelease

Uno-X blir automatnabo med 7-Eleven langs vei

Uno-X tilbyr billig lynlading, svanemerket bilvask og drivstoff, på over 200 selvbetjente lokasjoner over hele Norge. Snart blir Uno-X også nabo...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO