Close menu
Fra venstre: Pia Østen, Hanne Rognstad Østenfor (SDG), Jeanette Johnsen (REMA 1000), Anne Gro Johansen (REMA 1000), Tonje Jæger (SDG), Linda Cecilie Strøm (SDG) og Caroline Heibo (SDG).
Fra venstre: Pia Østen, Hanne Rognstad Østenfor (SDG), Jeanette Johnsen (REMA 1000), Anne Gro Johansen (REMA 1000), Tonje Jæger (SDG), Linda Cecilie Strøm (SDG) og Caroline Heibo (SDG).

REMA 1000 tildelt prestisjefull designpris

LevVel-serien fikk merket for God Design under Designdagen 2016.

28.04.2016 14:44

Prisen deles ut av Norsk design- og arkitektursenter og i juryens begrunnelse vektlegges det at det grafiske arbeidet har svært høy kvalitet. Videre sier juryen at
designet har stor verdi for barnefamilier og at emballasjen er lett gjenkjennelig i hyllen.

I utarbeidelsen av LevVel-konsept har trygghet og miljø stått sentralt. Designet har vært et viktig virkemiddel for å synliggjøre dette og kategorisjef Maria Iversen er stolt av at produktserien nå kan smykke seg med merket for God Design.

– Barnefamilien er en svært viktig målgruppe for oss. Ønsket om å kunne tilby et relevant og attraktivt konsept for baby og barn gjorde at vi gikk i gang med å utvikle denne serien. Tanken var å gjøre valget enkelt for kunden, ved å levere på kvalitet, pris og ansvarlighet, sier Iversen.

Også juryen vektlegger miljøaspektet og mener at produktene kan komme inn under Grønn Punkt-ordningen da produktene er svært miljøvennlige.

Kjønnsnøytralt design
Scandinavian Design Group (SDG) har utviklet designplattform for LevVel. I tillegg til å formidle omsorgs- og miljøaspektet var det ønskelig at produktserien skulle fremstå som kjønnsnøytral og skille seg tydelig fra eksisterende produkter i hyllene.

Juryen vektlegger dette i sin begrunnelse og sier videre at designuttrykket fremstår som ujålete og lekent, godt hjulpet av de håndtegnede motivene gjort av illustratør Bjørn Rune Lie.

God respons fra småbarnsfamiliene
De første produktene i LevVel-serien ble lansert høsten 2015 og mottakelsen blant kundene har vært svært god. Særlig bleieproduktene har vært populære og har i løpet av kun et halvt år blitt de desidert mest populære bleiene i hyllene. Også babypakken har vært en stor suksess.

– Babypakken vår – som vi gir bort gratis til alle som har fått barn – har nå den sterkeste posisjonen blant alle babypakkene som eksisterer på markedet. Vi trodde det ville gå med 30 000 pakker i løpet av første året, men siden lansering har allerede levert ut 33 000 pakker, sier Anne Gro Johansen, prosjektleder for LevVel.

Siste tilskuddet til LevVel-serien er barnemat på klemmeposer. De fem ulike variantene som ble lansert tidlig i 2016 har allerede bidratt til at LevVel er blitt det største barnematmerket i REMA1000-butikkene.

Jeanette Johnsen

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 08:26

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 08:26

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 08:26

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 08:26

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 08:26

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 08:26

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO