Kolonihagen

Handel · Merkevarer

Kolonihagen har siden 2004 levert økologiske og smakfulle produkter til bevisste forbrukere. Vår filosofi er å utvikle produkter som er i tråd med naturen på en bærekraftig og etisk måte, i tett samarbeid med både små og store bønder og produsenter i inn- og utland. Økologi er et minstekrav, men Kolonihagen jobber alltid for å strekke seg enda lenger - fordi vi vil det annerledes!

I 2016 ble Kolonihagen en del av REMA-familien, og vi har siden da vært REMA 1000s spydspiss på bærekraftige kvalitetsprodukter og har utviklet over 150 produkter eksklusivt for REMA. Alle produktene er nøye utvalgt slik at kundene kan være trygge på at det ikke kun er god smak og kvalitet, men at de også er produsert i tråd med naturen på en bærekraftig og etisk måte.

I 2020 var salget av Kolonihagenprodukter 40% høyere enn i 2019, og vi lanserte 63 nye produkter. Dette tyder på at kundene i økende grad ønsker seg bærekraftige kvalitetsprodukter.
Doblet mengde av norskprodusert havre
Kolonihagen har en målsetning om å 100% norskprodusert, økologisk havre i våre produkter innen 2023, og vi har kommet et godt stykke på vei. Da prosjektet startet i 2019, fikk vi norsk havre fra én bonde. I 2021 er det blitt til fire, og mengden økt fra 60 til prosjektert over 400 tonn!

Norges første egg med dyrevernmerket

Kolonihagen er først i Norge med dyrevernmerkede egg! 22. februar ble eggene tilgjengelige i REMA 1000 butikker over hele landet! Dyrevernmerket garanterer at hønene har hatt bedre plass, frihet til å gå ut, mer naturlig mat, og mulighet til lek og utforskning.

Det er tre eggprodusenter som oppfyller kravene for Dyrevernmerket, og alle leverer til Kolonihagen. Og snart blir det en til.

Vilt og Fangst

Høsten 2020 lanserte Kolonihagen serien Vilt og Fangst.
Viltkjøtt er sannsynligvis det mest bærekraftige og naturlige kjøttet man kan få tak i og det er en økende etterspørsel etter disse produktene. Reinen i serien kommer fra fire jaktlag i Jotunheimen og Finnmark og er tilgjengelig både ferskt og fryst.
De første produktene var stykningsdeler fra rein, hjort og elg og vi jobber med å utvikle bearbeidede produkter som karbonader, pølser, spekeprodukter til sesongen 2021.

flere Merkevarer

Filter selskaper
Velg selskap
Velg land

REMA 1000, lavpriskjeden hvor summen på kassalappen teller!...

Narvesen er en solid norsk merkevare – som alle har et forhold til....

7-Eleven er butikken som gir deg energiboost, storbyfølelse og puls –...

Når du trenger påfyll på farten - baguetter, varme eller kalde...

Sveriges mest moderne kiosk.

R-kioski er vårt franchise-drevne kiosk og convenience-konsept i...

Caffeine Roasters har stor kjærlighet og ekte lidenskap til kaffe.

Lietuvos Spauda betyr «Litauisk Presse» og ble etablert i Litauen i...

Vi er stolte av å utvikle fremtidens mest bærekraftige...

Bare billig drivstoff og svanemerket bilvask – når du ikke sykler

Uansett hvor du er på vei

Norsk Kylling samarbeider tett med 135 bønder, to rugerier og har...

Kolonihagen har siden 2004 levert økologiske og smakfulle produkter...

Solvinge er kylling med os samvittighet, som produseres av Norsk...

Kjeldsberg - Kanskje Norges beste kaffe? Historien om Kjeldsberg...

Spekeloftet - lokale oppskrifter og tradisjonelt...

Med første og siste hånd på verket leverer Stange kylling, and og...

Ekte glede siden 1899! Grans Bryggeri har laget leskende...

Britannia Hotel er et sted for fornøyelse og velvære, for minner som...

E. C. Dahls Eiendom har visjonen AIE "Alt innenfor elva" og skal med...

VestenFjeldske Eiendom AS ble etablert i 2000 og er et datterselskap...

Dora Eiendom har fra starten av vært fokuserte på å omskape...

En teateropplevelse til folket, midt i hjertet av Trondheim.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO