Storsatsning på miljø-konsept i Sverige

REITAN CONVENIENCE satser stort med sin nye merkevare PBX, som har ambisjoner om å bli verdens mest værekraftige convenience-butikk.

Vi er stolte over at REITAN CONVENIENCE nå gir full gass og lanserer sin nye merkevare PBX, og jobber mot å nå målet om å skape verdens mest bærekraftige convenience-butikk. Andre setter bærekraftsprosjekter på pause, mens REITAN CONVENIENCE i Sverige har allerede startet arbeidet med å bygge butikken.

Verdens første PBX-butikk åpner i det nye Albano-området i Stockholm.

Butikken som åpner på sensommeren 2021 vil fungere som en såkalt «living lab» hvor REITAN CONVENEIENCE i Sverige kan teste ut bærekraftstrategien rask og effektiv i realiteten. Hensikten er å undersøke og evaluere hva som er mest bærekraftig, både når det gjelder drift og tilbud. En av årsakene til at de ønsker en «living lab» er for å få fortgang i bærekraftsomstillingen.

Mariette Kristenson, CEO i REITAN CONVENIENCE sier at vi ikke lengre kan se på bærekraftarbeid som «Nice to have» men som en nødvendighet for bedrifter, nettopp for å eksistere og være lønnsomme. Vi håper dette blir en suksess som inspirerer andre til å jobbe med bærekraft på en ny og givende måte.

Dette er en av de største satsningene våre noen sinne, og der er noe som må gjøre hvis vi skal kunne drive en langsiktig og lønnsom virksomhet. det er med ydmykhet vi starter denne reisen med det ambisiøse målet om å skape verdens mest bærekraftige conveniecne-butikk. Med PBX vil vi lage en forretningsmodell med et positivt avtrykk, både grønt, sosialt og økonomisk

Mariette Kristenson

PBX inngår i bærekraftstrategien REITAN CONVENIENCE utviklet i forbindelse med Prosperous Planet i 2019. Da ble 12 ambisiøse løfter satt, blant annet av konseptselskapet skal være klimanøytrale innen 2030. Det betyr at varene og tjenestene som selges skal produseres på en måte som beskytter økosystemene. Dette er et kontinuerlig utviklingsarbeid innen mat og drikke, hvor kundenes helse er i fokus. Vi er stolte over innsatsen REITAN CONVENIENCE viser så langt.

Value-based

Retail

Uno-X Pro Cycling Team sykler UCI Women’s WorldTour i 2022

Kvinnesatsingen i det norske profesjonelle sykkellaget Uno-X Pro Cycling Team har fått UCI Women’s...

Retail

Reitan Retail og Norsk Kylling åpner Norges mest moderne fabrikk.

Reitan Retail sammen med Norsk kylling og REMA 1000 åpner Norges mest moderne og største fabrikk....

Retail

Økt biologisk mangfold

Norsk Kylling og midtnorske bønder tar ansvar for økt biologisk mangfold, som vil få åkrene til å...

Eiendom

Bærekraft i Reitan Eiendom

Samfunnsansvar er viktig, og REITAN EIENDOM lar temaet prege daglig drift og tenkning ved å...

Retail

Uno-X tilbyr svanemerket bilvask

Når det nye vaskekonseptet skulle utvikles var man aldri i tvil om å introdusere en fremtidsrettet...

Eiendom

Hjerteplanen

Trondheim skal bli Norges mest åpne og levende by, det er vår visjon for Trondheim.

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We focus on our
business idea

We keep
a high business moral

We are committed
to be
debt-free

We encourage a winning culture

we have
a positive and
proactive mindset

We talk with each other
– not about each other

The customer is
our ultimate boss

We want our work to be
enjoyable and profitable

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO