Storsatsning på miljø-konsept i Sverige
2021-05-11 07:24:44
Retail
REITAN CONVENIENCE satser stort med sin nye merkevare PBX, som har ambisjoner om å bli verdens mest værekraftige convenience-butikk.
Filosofi
Årets Ladejarl er en hederspris som gis til et enkeltmenneske som utmerker seg gjennom verdibasert ledelse og arbeid. Prisen deles ut årlig på Lade...
Om oss
Skap verdi med oss
Våre selskaper
Verdibasert
no
LADE GAARD
ÅRETS LADEJARL
Contact
Press/Media
Go back
2021-05-11 07:24:44
Retail
REITAN CONVENIENCE satser stort med sin nye merkevare PBX, som har ambisjoner om å bli verdens mest værekraftige convenience-butikk.
Vi er stolte over at REITAN CONVENIENCE nå gir full gass og lanserer sin nye merkevare PBX, og jobber mot å nå målet om å skape verdens mest bærekraftige convenience-butikk. Andre setter bærekraftsprosjekter på pause, mens REITAN CONVENIENCE i Sverige har allerede startet arbeidet med å bygge butikken.
Verdens første PBX-butikk åpner i det nye Albano-området i Stockholm.
Butikken som åpner på sensommeren 2021 vil fungere som en såkalt «living lab» hvor REITAN CONVENEIENCE i Sverige kan teste ut bærekraftstrategien rask og effektiv i realiteten. Hensikten er å undersøke og evaluere hva som er mest bærekraftig, både når det gjelder drift og tilbud. En av årsakene til at de ønsker en «living lab» er for å få fortgang i bærekraftsomstillingen.
Mariette Kristenson, CEO i REITAN CONVENIENCE sier at vi ikke lengre kan se på bærekraftarbeid som «Nice to have» men som en nødvendighet for bedrifter, nettopp for å eksistere og være lønnsomme. Vi håper dette blir en suksess som inspirerer andre til å jobbe med bærekraft på en ny og givende måte.
Dette er en av de største satsningene våre noen sinne, og der er noe som må gjøre hvis vi skal kunne drive en langsiktig og lønnsom virksomhet. det er med ydmykhet vi starter denne reisen med det ambisiøse målet om å skape verdens mest bærekraftige conveniecne-butikk. Med PBX vil vi lage en forretningsmodell med et positivt avtrykk, både grønt, sosialt og økonomisk
Mariette Kristenson
PBX inngår i bærekraftstrategien REITAN CONVENIENCE utviklet i forbindelse med Prosperous Planet i 2019. Da ble 12 ambisiøse løfter satt, blant annet av konseptselskapet skal være klimanøytrale innen 2030. Det betyr at varene og tjenestene som selges skal produseres på en måte som beskytter økosystemene. Dette er et kontinuerlig utviklingsarbeid innen mat og drikke, hvor kundenes helse er i fokus. Vi er stolte over innsatsen REITAN CONVENIENCE viser så langt.
OUR VALUES
Om oss
REITAN AS
VÅR FILOSOFI
VÅRE VERDIER
VÅRE EIERE
ÅRSRESULTATER
Åpenhetsloven
Skap verdi med oss
BLI FRANCHISETAKER
STERK KULTUR
KARRIEREMULIGHETER
KRAFTEN I EIERSKAP OG EGENINTERESSE
Våre selskaper
Reitan Retail
Reitan Eiendom
Reitan Kapital
Verdibasert
VÅRE HISTORIER
Årets Ladejarl